Birgit

Sunday, November 12, 2006

Kruistocht in spijkerbroek


Hij is er: de film. 33 jaar nadat het boek voor het eerst uitkwam en nadien massa's herdrukken mocht beleven. Ik heb het boek destijds verslonden, samen met alle andere boeken van Thea Beckman. Ik heb zelfs ooit op de Boekenbeurs aangeschoven voor haar handtekening.

2 jaar geleden is ze overleden. Ze heeft de verfilming dus niet mogen meemaken, en da's jammer. Vanmorgen was er de feestelijke première in Metropolis, en ik zag dat het goed was. Zoals ik mij het boek herinner, zo was de film. De hoofdrolspeler leek wonderbaarlijk goed op het getekende hoofdpersonage op de kaft uit mijn jeugd. En ook al was het weer zo'n Europese samenwerking en zat er wel een acteur van elk Europees land in de film, het was allemaal erg goed gemaakt en geacteerd.

En voor de volledigheid: het feestje bestond uit drank à volonté, (te weinig) broodjes, veel Mars, want dat laatste kwam ook in de film voor en muziek van Ozark Henry, want die maakte enkele nummers voor de soundtrack. De BV's die ik er gespot heb: Stijn Coninx, Goedele Liekens, Sigrid Spruyt en Marleen Merckx.

Woensdag gaan we naar de première + afterparty van de nieuwe James Bond!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home