Birgit

Saturday, November 11, 2006

Kort maar krachtig


Ik was niet echt van plan om te gaan, maar ik ben dan toch donderdagavond naar de Boekenbeurs gegaan. K had vrijkaartjes, dus wij naar de nocturne. We hadden precies anderhalf uur om ons tussen/langs/door duizenden boeken te worstelen. Onbegonnen werk!

Ik had 1 boek in mijn hoofd dat ik wilde kopen: Lipstick Jungle van Candace Bushnell, de schrijfster van de columns waar Sex and the City op gebaseerd is. Ik had een interview met de auteur gelezen in De Morgen Magazine, en ze had mij nieuwsgierig gemaakt. Maar eer ik dat boek gevonden had!!!??? In de allerlaatste minuut dat de Boekenbeurs open was stond ik aan de kassa. Ik ben er dus pas bij de laatste stand op gestoten, en dan nog nadat ik aan 3 verschillende verkoopsters gevraagd had waar ik Bushnells boek kon vinden.

We wilden als afsluiter nog een glas cava achterover slaan, maar de beursbaas was streng: 22u is 22u, dus de kassa's gaan dicht en het licht gaat uit. Jammer, maar niet zo erg: ik had gevonden waar ik voor gekomen was. En ik ben met nog meer boekenideeën naar buiten gegaan. Maar da's dan voor volgend jaar, als Lipstick Jungle uit is ;-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home