Birgit

Monday, September 01, 2008

3x afscheid


Ja zeg, het was me het weekje wel... Ik zou vrijdag sowieso afscheid nemen van Donna, samen met collega Myriam. Omdat er vrijdag een strategische meeting gepland was waarbij we meer over de toekomst van Donna zouden vernemen kon onze drink niet op vrijdag plaats vinden, en dus planden we 'm maar een dag eerder.
En toen lekte het bericht uit dat de VRT Donna wilde opdoeken. Het was een bom die ontplofte. Ik viel uit de lucht en van mijn stoel tegelijkertijd. En dan bleek de raad van bestuur nog te moeten beslissen. Maandag. 4 dagen van uiterste onzekerheid voor het personeel dus. Want iedereen beseft: je maakt geen nieuwe zender met oude stemmen. Er zouden geen ontslagen vallen, maar ja... als je niet overgaat naar de nieuwe zender moet je ook nog gelukkig zijn met de andere plek die ze je voorschotelen.
Algemeen ongeloof en verslagenheid dus. Van de slag kon er amper nog gewerkt worden. Onze afscheidsdrink kon dus eigenlijk niet op een beter moment gepland worden, want een kleine time out en tijd om met elkaar te praten en te speculeren was meer dan welkom. Voor iedereen, ook voor mij. Ook al ging ik al weg bij Donna, de gedachte dat de zender helemaal zou verdwijnen vond ik (en nog steeds) heel heel erg. Ik heb er 10 jaar, een derde van mijn leven, doorgebracht. Ik hoop dat het niet de leukste tijd van mijn leven was, want dan zou ik alleen nog minder goeie vooruitzichten hebben, maar 't was er toch verdomd plezant!
De sfeer, de collega's, de leuke acties, de Donnareizen, de Zomertoers, enzovoort. Donna was gewoonweg fun. Tot er dus iemand beslist dat het goed is geweest...

En dan was er zaterdag. De allerlaatste opnamedag van Fata Morgana. 30 tot 40.000 man op de been in Kortrijk. Stralend weer, 5 verdiende sterren en alweer een afscheid. Dit keer van Sultan Sushi, het productiehuis dat 5 zomers lang Fata Morgana gemaakt en 'geleefd' had. Ik had er enkel nog maar deze zomer mee te maken gehad, maar je kon van ver zien dat dit een ploeg was die intussen familie van elkaar geworden was. Het was mooi, het was het perfecte afscheid, maar ook weer erg emotioneel. En ik kan daar niet zo goed meer tegen. Ik zal toch stilaan echt waterproof mascara moeten gaan kopen!

1 Comments:

  • At 3:22 PM, Anonymous Anonymous said…

    Ah het afscheidsfeestje was al verschoven... (Ik wist trouwens niet dat Myriam ook wegging.)

    Hopelijk wordt je nieuwe job net zo leuk als die bij Donna geweest is!

    En ja, 't is echt erg. En nu blijft het afwachten wat de Raad van Bestuur gaat beslissen...

     

Post a Comment

<< Home