Birgit

Wednesday, August 06, 2008

Vliegjes

Ik ging daarstraks eten in de VRT-mess, zo rond 19u30. Ik was aan het Canvassen en dan eet ik op de VRT. Als alles ingelezen is en er alleen nog gecheckt moet worden of alles er goed op staat, permitteer ik mijzelf een glas wijn bij het avondmaal, zo ook vandaag.
Het wijnvat op de VRT telt 2 kraantjes: 1 voor wit en 1 voor rood. Ik vul een glaasje wit en vind tot mijn verbazing zeker 6 kleine vliegjes in mijn wijn. Ik loop ontsteld naar een mess-medewerkster die de koeltogen aan het schoonmaken is. Ik zeg: kijk eens wat ik in mijn wijn vind. Zij, zonder opkijken: "vliegjes? Ja, dat is nu altijd hè. Wacht". Ze neemt mijn glas, zet het opzij, neemt een ander glas en tapt van hetzelfde kraantje een nieuw glas. Zonder vliegjes. "Alsjeblieft", zegt ze. Haar collega komt erbij. "Zitten er weer vliegjes in? Ja, we kuisen dat ding 4 keer per dag uit, en toch geraken ze er altijd weer in hè."
Ajakkes!!!!! Die beesten kruipen volgens mij dus gewoon in het teutje van dat machien, en de eerst volgende die een glas tapt heeft het zitten. NOOIT drink ik nog wijn uit dat vat. Ik hou het wel bij water...

1 Comments:

  • At 10:45 AM, Anonymous Anonymous said…

    He, jakkes wat vies!

     

Post a Comment

<< Home